Summa sidvisningar

lördag 10 juni 2017

En totalt onödig grej

Av några pallbrädor har jag fnulat ihop en tavla för grilltängerna och en flasköppnare. 
Bräderna är målade med chalkpaint i olika lager för att få en sliten look sen är det vaxat med en klarvax. Texten är skriven på frihand så det blev lite därefter men kul att inte alltid köra med mallar tanken är ju att det ska se genuint och hemmagjort ut. 

Krokarna är köpta för länge sen och hade ingen direkt plats längre målade till den också i lite ljusblått samma som jag använt till texten. För att smutsa till den lite drog jag lite dark wax på.
Själva öppnaren har jag köp på M & M , burken fanns sen innan. Rostiga plåtbandet kommer från skroten så klart.

 Finns så mycket roliga småprojekt man kan göra måste ju inte alltid vara hela rum och stora möbler detta tog inte många timmar att göra. 
Nu gillar jag ju när det är lite gammalt och ruffigt men man kan ju precis lika gärna göra det i lite stramare och moderna stil om man vill, där är det ju bara fantasin som sätter gränser. 

Jag ser nu att det är lite snett burk/öppnare så det ska fixas till 

Måste köpa dricka på flaska hädanefter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar