Summa sidvisningar

måndag 13 juni 2016

Takhöjd

När man bygger altan är det inte alltid så lätt att få till det så att takhöjden i uterummet blir bra ofta kan det bli väldigt högt. 

Så blev fallet hos oss,svårt att få det mysigt, vi har löst det genom att hänga saker från taket så att man så att säga fyller luften lite så känns det lite mer ombonat utan rymden försvinner.
Dessutom har jag satt gardiner på på fönstren in mot huset för att på det sättet lura ögat lite genom att få en ny linje lite lägre än taket.
 Inomhus gör man ju gärna tvärtom och flyttar upp gardinstången för att lura ögat att det är högre än det egentligen är.



Några pinnar med en ljusslinga från i julas
En liten skir krona för värmeljus


Krona hängandes från taket som tar sin plats

Gardiner på utsidan mjukar upp både väggen och höjden

Några vimplar, dessa har jag jag sytt själv av tyg
56 st närmare bestämt 
Det här var mina visdomsord för idag det här är bara tips och inget vetenskapligt testat på något vis. Hoppas jag kan inspirera någon :)
                     Kram Evis 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar