Summa sidvisningar

tisdag 31 maj 2016

Mera altan

Då det är ganska högaktuellt med altan i denna värmen så fortsätter jag på temat. När vi byggde var utekök något som stod högt på listan, vilken dröm att kunna stå ute och laga mat! 
Det stöttes och blöttes om vilket material det skulle vara eftersom vi bor i Sverige så skiftar vädret en hel del så det måste klara det och åldras med värdighet. 
Stommen byggdes av reglar, ett skåp och ett par täckbrädor gjordes av spillvirke från altangolvet. Spisen hade vi haft i förtältet på husvagnen som sen länge sen var såld.
 Det mesta är återbruk på ett eller annat sätt. Men reglarna som jag använt till bänkskiva och diskho och kran har jag köpt nytt. Tallrikshyllan är gjord av en bit från en gammal spegeldörr, Uddarna som hänger på hyllan är slåtterskär. 
I kranen finns bara kallvatten men det räcker gott och väl. Så mina vänner har ni möjlighet att ha ett utekök så kör, det behöver inte kosta skjortan.
"Blomlådan" hittade jag på skroten blev fin med en liten glasburk med ett ljus i och en fetbladsväxt

"Ljuslyktan" är en cementsten som låg och skräpade i trädgården

Bakom skynket står en kyl som jag köpt på loppis för en hundring.
Nu påfyllt inför sonens student.

Mårbackan passar så otroligt bra till väggfärgen

Bordet är ett hemmabygge och passar ihop med det andra på trädäcket så man kan
få plats 12 runt det. Inspirationen är badbrygga.

Sist men inte minst detta är utsikten från spisen ikväll gott folk :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar